Tuesday 18 February 2014

[Shaklee Seremban 2] Apa itu ESP?.


Assalamualaikum semua!
Apa khabar anda hari ini..semoga sentiasa sihat dan ceria. Yang tak berapa sihat tu cepat2 makan ubat atau consume Nutriferon untuk tingkatkan sistem imun kita.

Tapi hari ini bukan nak cerita pasal Nutriferon ye..tapi nak cerita tentang keistimewaan ESP, produk Shaklee yang memang diakui banyak khasiatnya.

Sebelum saya pergi lebih jauh, saya ceritakan dulu apa itu ESP ye..mungkin ramai yang belum tahu macam mana rupa ESP ni. 

ESP (Energizing Soy Protein) diperbuat daripada kacang soya yang hanya mengandungi "non-GMO"(non-Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. Setiap canister ESP seberat 850gram dihasilkan daripada 30kg kacang soya. Banyak kan!

ESP menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia(essential protein). Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. ESP sangat sesuai untuk semua peringkat umur . Kandungan Indeks Glisemik (G.I) serendah 39 menjadikan ia sangat sesuai untuk penghidap kencing manis.


***Tahukah Anda****

Indeks Glisemik menempatkan kedudukan karbohidrat berdasarkan impaknya terhadap paras gula dalam darah. Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunyai GI yang tinggi manakala karbohidrat yang mempunyai GI yang rendah memecahkan gula dengan perlahan.lahan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan kita.

***Tahukah Anda***

Satu hidangan ESP bersamaan 2 kali ganda daging,4 kali ganda telur,12 kali ganda susu.
Rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh badan manusia.

Anda berminat nak order?
Hubungi sy ok!

Siti Raodah Jani
S.ID 1065250
SMS/WASSAP 0172243210
Fan Pages: Raudahku E-Shoppe


No comments:

Post a Comment

raudah851@yahoo.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...