Tuesday 7 October 2014

[Bali Trip] Bali Untuk Kedua Kalinya Part 2

Assalamualaikum semua!

Jam menunjukkan pukul 1.05..aku masih di sini..menghadap lappy kesayangan sambil menonton Indiana Jones..haha..dahsyat betul diorang buat filem..ternganga aku dibuatnya:)

Anyway..kita sambung cerita semalam..tapi sebelum tu aku nak share ckit cerita hari ini..biar gambar berbicara..hehe..

Husband menawan puncak Gunung Datuk
Okeh..kita terbang semula ke Bali..eheh..Kami sampai jua di KLIA setelah menempuh traffic yg membosankan..Kami diberikan penerangan ringkas oleh agen pelancongan tentang apa yang patut dan tidak patut dibawa dlm hand luggage. Setelah itu kami diminta untuk menyusun beg masing2 untuk check in...

Waktu berlepas jam 4 pg..haaiisshh...sape punya plan la tuk bertolak sebelum subuh kan.rasa mengantuk toksah nak citerla..tapi tengok gelagat masing-masing yang excited, hilang rasa mengantuk..Malah tika diajak oleh yang lainnya utk menjamah makanan di KFC KLIA, aku ok je..walhal harganya lebih mahal daripada di luar. Fikirku, apa salahnya berlagak kaya sekejap kan..hehehe...

Waktu menghampiri jam 4 pagi..Kami bergerak memenuhi perut kapal terbang setelah puas menunggu di luar. Kami menaiki penerbangan MAS yang agak selesa. Dilengkapi dengan skrin tv untuk setiap orang. Kami juga dihidangkan dengan pilihan sarapan nasi lemak dan ommelet. Agak menyelerakan sebab dah lapar kan..so telan jelah..hehe..

Selesai makan tapi kapal terbang masih belum mendarat di tanah Bali. Penerbangan mengambil masa lebih kurang 2 1/2 jam. Kami mengisi masa yang ada dengan menonton filem yang tersedia di skrin. Ada yang terus tertidur setelah makan. Amboii...x sihat gitu tido lepas makan..hehe..

Aku tersedar bila sinar matahari memancar terang. Jam menunjukkan pukul 6 pagi. Alaa..ruginya tak dapat tengok sunrise..mesti cantik kalau dapat ambik gambar. Aku lihat Siva disebelahku begitu khusyuk menonton. Aku dah tak sanggup lagi..Aku lelapkan mata kembali. Siapla nanti kita akan tengok ramai panda turun dari pesawat..haha

Juruterbang mengumumkan waktu untuk mendarat telah tiba. Sangat mengagumkan sebaik saja kapal terbang mendarat, suasana di Lapangan Terbang Ngurah Rai sangat mendamaikan. Matahari terang memancar seakan mengalu-alukan kehadiran kami.. Ahhh...sekali lagi aku menjejakkan kaki di Ngurah Rai...

Bersambung di Part 3...


Salam Sayang

Siti Raodah Jani
Shaklee Independent Distributor
Shaklee - Inspirasi untuk Kehidupan Lebih Sihat
0169583127 (sms / whatsapp)
raudah851@yahoo.com
https://www.facebook.com/raudahku.vitashake

No comments:

Post a Comment

raudah851@yahoo.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...