Sunday 11 May 2014

[Shaklee Seremban 2] Kenapa jadi Ahli Shaklee??

Assalamualaikum semua!

Hari ini saya nak share sebab musabab kenapa saya memilih Shaklee sebagai jalan saya untuk menjana pendapatan..jom selusuri sejarah perniagaan sy yang tidak seberapa ni..hehe

Saya mula berjinak2 dalam bidang perniagaan sejak di sekolah menengah lagi.Nak tau sy jual apa? Sandwich & karipap..hehe..saya jual kat dalam kelas saja..dan saya tak dapat banyak untung pun ketika itu..almaklumlah..baru belajar nak berniaga..janji barang jualan habis..saya dah rasa lega yang amat sangat:)

Tapi perniagaan sandwich saya tidak bertahan lama. Saya berpindah ke SMTBP dan mengalami culture shock di sana..hahaha..sebab first time duduk asrama kan..banyak benda baru yang kena belajar termasuklah jadi plumber dan menghadapi pembulian oleh senior hampir setiap hari..hahaha..

Macam tu jugalah seterusnya bila masuk ke Matrik dan U..Minat berniaga nyata telah berkubur tidak bertanda.

Sehinggalah saya mempunyai kerjaya dan berkahwin, saya tidak menjalankan apa2 perniagaan..Pernah pada satu hari, seorang senior memperkenalkan sistem piramid kepada saya. Tugas saya hanya mencari downline dan downline saya kena cari downline untuk dapatkan income..saya teringat balik rukun2 perniagaan yang saya pelajari di sekolah petang.. salah satunya kena ada barang yang diniagakan..jadi konsep piramid ini, di mana barangnya???

Disebabkan saya belum dikurniakan cahaya mata selepas 2 tahun berkahwin, saya mula berfikir untuk melibatkan diri kembali dalam perniagaan kecil-kecilan..pada mulanya saya jual minyak kelapa dara, selepas itu saya jual kain pula..kesemuanya menggunakan konsep dropship..

Namun ianya tidak bertahan lama..banyak masalah dan saya kena hadapinya secara solo.
Ia termasuklah komen-komen negatif yang seringkali mengganggu gugat keimanan saya..

Suatu hari saya terlihat banyak post2 di FB berkaitan dengan Shaklee..perkataan ber shaklee..beralfalfa membuatkan saya teringin nak tahu apa sebenarnya Shaklee ni..
Saya ternampak ade vitamin yang membantu masalah kesuburan. Saya order GLA dan consume..
Saya tidak mengandung pun lepas ambil GLA..tetapi bila saya makan GLA, senggugut saya berkurangan dan senang membuang air besar.

Kali kedua saya order Vit C dan register terus sebagai ahli Shaklee..Sebab apa? Sebab jiwa nak buat duit saya berkobar-kobar..Apatah lagi saya melihat ramai rakan-rakan saya yang menceburi biz ini dan ada yg dah dapat income 5 angka!!!

Macam tak percaya kan?Tapi itulah kenyataannya yang 9/10 rezeki itu datang dari berniaga.

Anda berminat nak cuba?
Hubungi saya untuk info lanjut.


Salam Sayang
Siti Raodah Jani
Shaklee Independent Distributor
Shaklee - Inspirasi untuk Kehidupan Lebih Sihat
tel.:017-2243 210
fax:
raudah851@yahoo.com
https://www.facebook.com/raudahku.vitashake

LIKE Raudahku E-Shoppe

No comments:

Post a Comment

raudah851@yahoo.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...